LEKTION 5-6
LEKTION 5-6
Nora og Adam vil gerne være gode venner for Ellie.
De spørger, om Ellie vil lege. Om hun vil have et kram. De trøster Ellie.
I kan hjælpe Nora og Adam med at få flere idéer til, hvordan de kan være gode venner for Ellie.
I dag vil I sammen med Ellie, Nora og Adam lære om:
Kan I huske sidste gang, hvor I lærte om sorg med Ellie, Nora og Adam?
Måske kan billederne hjælpe jer med at huske? Tal sammen to og to. Tal bagefter sammen med klassen om det, I kan huske fra sidst.
Tid: 15 minutter
I skal nu se en film med Nora, Adam, Ellie og deres lærer Hanne.
I filmen ser I, at Nora og Adam gerne vil fjerne Ellies sorg.
Deres lærer Hanne siger, at det kan de ikke. Men de kan gøre deres bedste for at være gode venner for Ellie.
Tal sammen i klassen efter filmen. Hvad så I? Hvad hørte I?
Tid: 20 minutter
Vil I hjælpe Nora og Adam? Find på idéer til, hvordan de kan være gode venner for Ellie.
Gå sammen to og to | ||
Find sammen med din makker på én idé til, hvordan Nora og Adam kan være gode venner for Ellie | ||
Gå rundt i klassen med din makker | ||
Jeres lærer siger: Find sammen | ||
Gå sammen med makkerne tættest på | ||
Fortæl på skift jeres idé |
||
Lyt godt efter hinandens idéer, og husk dem | ||
Sig tak, og sæt jer på jeres pladser | ||
Sammen med jeres makker skal I nu fortælle klassen, hvilken idé I hørte fra det andet makkerpar. Jeres lærer skriver alle idéerne på tavlen.
Tid: 20 minutter
Brug idéerne fra før. Lav sammen i klassen en liste med fem gode råd til Nora og Adam. Jeres lærer skriver dem på tavlen.
Find hver jeres foldebog frem. I er nu nået til side 4.
Fold side 4 op. Lim listen ind i bogen.
Skriv klassens gode råd på jeres egen liste i foldebogen.
Tid: 25 minutter
Hvordan var det at lære mere om Ellie og hendes venner i dag?
Jeres lærer stiller jer nu nogle spørgsmål.
Sæt jer på bordet, hvis I er enige. Sæt jer under bordet, hvis I er uenige.
I behøver ikke at være enige. I skal gøre det, I selv synes.
Tid: 10 minutter